Tuesday, July 27, 2010

Apa Tindakan Anda?

Sedang aku bersiap2 utk ke tempat kerja.....
tetiba aku dikunjungi oleh sorang kenalan jauh (tak brapa rapat la).
dalam keadaan yang tak keruan.... siap dgn mengangkat kedua tangan (macam sembah),
dia memberitahuku bahawa keretanya akan ditarik....
Melihat pada wajahnya memang aku rasa aku perlu sesangat membantu dia pada masa itu, tetapi apa kan daya, aku juga sebenarnya menghadapi masalah yg sama(seperti dia).
Lalu aku terpaksa menolak permintaan dia dengan rasa berat hati sebenarnya... kemudian aku ke tempat kerja dalam keadaan yg tak senang hati memikirkan masalah dia.
Sehingga lah aku pulang kerja tadi petang, aku cuba bertanya masalah dia dan perghhh..... Alhamdulillah, katanya masalahnya dah selesai. Aku berkali2 memohon maaf padanya...

Jika masalah ini berlaku pada diri anda.... Apakah tindakan anda??????????????
awisma

No comments: