Friday, July 16, 2010

MINYAK PETROL, DIESEL DAN LPG


Sekali lagi.. seperti yang sebelumnya, kita sebagai rakyat Malaysia dipaksarela untuk membantu kerajaan dalam menjana ekonomi negara. dengan kenaikan harga komoditi ini akan membantu kerajaan dalam penjimatan perbelanjaan negara. satu kebaikan untuk kerajaan dan juga rakyat pada masa hadapan.

Hari ini, dalam isu ini.... blogger ingin berkongsi pendapat dan pandangan yang perlu dilihat oleh pihak atasan dari sudut pandangan rakyat.
1. tak semua rakyat Malaysia yang bekerja dengan kerajaan, yang mendapat gaji tetap secara bulanan. dan dalam jumlah pekerja kerajaan pula berapa ramai yang pendapatan isi rumah kurang dari RM1500 sebulan.
Golongan ini akan mendapat kesan negatif dengan menambahkan perbelanjaan di samping perbelanjaan keperluan yang wajib seperti makanan asasi, anak2 sekolah dan sebagainya.

2. Rakyat marhain (orang kampung). mereka memang dah sedia terseksa dan terbeban dengan masalah yg sedia ada. harga barang yang tinggi serta kos sara hidup yg memang membebankan dan berbagai-bagai lagi kos yg satu ketika dulu x perlu ditanggung.

Oleh itu... kami rakyat Malaysia yang sayangkan negara memohon supaya pertimbangan yang sewajarnya perlu diambil kira dalam menaikkan harga/ barang supaya negara akan lebih maju dan makmur di samping tidak di CACI MAKI oleh rakyat.
sekadar luahan pendapat. wallahu A'lam...
awisma

No comments: